Program LottoCad w wersji 2.32 to doskonałe narzędzie dla tych co lubią kombinacje z liczbami. To doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu i zabawę w długie wieczory tej zimy i jesieni. Przewidywanie zdarzeń losowych i doskonałe zajęcie w tym czasie. Czasem nie jest to zabawa a czasem ma nawet dobre strony w postaci premii za realne wygrane Przeczytaj więcej w artykule na ten temat ...
Czy można w jakiś sposób przystosować nową wersję supermapy do programu w wersji 2.31 ? Chodzi mi o możliwość użycia opcji wykresu trafień w swoich bazach gry. Albo inaczej. Mam bazę bonus ball z gry 49s jako samodzielną grę (gra na 1 liczbę). W jaki sposób mogę wyeksportować grę z programu w wersji 2.31 do nowej wersji programu?
No cóż znalazłeś błąd który przeoczyłem przy zmianie bazy, normalnie wybiera się managera gier i zakłada się nową grę. Gorzej z importem nie ma jeszcze modułu importu ale wkrótce będzie.
Ale można to zrobić skryptem PHP. Skryptem zresztą można zrobić wszystko nie tylko import losowań. Ponieważ skrypt pisze się szybciej niż poprawkę która będzie napewno wkrótce. To w artykule opisze jak to można zrobić.
Baza danych obsługuje język zapytań do baz SQL. To uniwersalny jezyk porozumiewania się z bazami danych. Interfejs języka skryptowego PHP w programie LottoCAD ma wbudowany sterownik wykonujący polecenia SQL na własnej bazie danych.
Na początku skryptu są deklaracje zmiennych danych wejściowych, takich jak nazwa tabeli gry (nazwa tabeli w bazie danych) i nazwa bazowej tabeli z której pobrane zostaną losowania itd. W LottoCad dla gry 49s nazwa tabeli zawierająca bonus to "ireland49s7". Można to sprawdzić w ostatniej zakładce managera gier.
Skrypt skopiuj stąd, z menu "skrypty PHP" wybierz "skrypty PHP Edytor".
W edytorze utwórz nowy plik, wklej ten skrypt, zapisz np jako "nowa49s.php" i wykonaj skrypt wciskając klawisz F9.
W oknie "wyniki" wyświetlą sie komunikaty, baza ma 8000 losowań więc chwilę to potrwa
<?php /* Zmienne wejściowe */ $gameID = 3022; // unikalny numer gry $table_game_name = '49sOnlyBonus'; // unikalna nazwa tabeli losowań gry $display_game_name = '49s Only Bonus'; // nazwa wyświetlana $numbers_draw = 1; // ilość w losowaniu $numbers_all = 49; // ilość wszystkich liczb gry $base_table_name = 'ireland49s7'; // bazowa tabela do importu losowań $sql= "DROP TABLE IF EXISTS \"$table_game_name\""; echo delphi_exec_sql($sql)."\n"; /* Zakładanie bazy */ $sql= "CREATE TABLE IF NOT EXISTS \"$table_game_name\" ( \"_RecordID\" AUTOINC, \"ID\" INTEGER, \"DATE\" TIMESTAMP, \"L1\" SMALLINT, PRIMARY KEY (\"_RecordID\") LAST AUTOINC 1 );"; /* Wykonanie zapytania */ echo delphi_exec_sql($sql)."\n"; /* Zakłada Index */ $sql="CREATE UNIQUE INDEX IF NOT EXISTS \"DATE\" ON \"$table_game_name\" (\"DATE\",\"ID\");"; /* Wykonanie zapytania */ echo delphi_exec_sql($sql)."\n"; /* Zakłada Index */ $sql ="CREATE UNIQUE INDEX IF NOT EXISTS \"ID\" ON \"$table_game_name\" (\"ID\");"; /* Wykonanie zapytania */ echo delphi_exec_sql($sql)."\n"; /* zapytanie Pobrania bazy wejściowej */ $sql = "SELECT * FROM \"$base_table_name\";"; /* Wykonanie zapytania - wynik do tablicy */ $base_table = delphi_exec_sql_num($sql); /* wstawienie 7 liczby jako losowanie */ foreach($base_table as $id => $rec) { $sql = "INSERT INTO \"$table_game_name\" VALUES (NULL, {$rec[1]} , '{$rec[2]}', {$rec[9]})"; echo delphi_exec_sql($sql)."\n"; } $sql = "DELETE FROM GAMES WHERE ID=$gameID;"; echo delphi_exec_sql($sql)."\n"; /* dosatwienie nowej gry do bazy GAMES */ $sql="INSERT INTO \"GAMES\" VALUES (NULL, $gameID, $numbers_all, $numbers_draw, 1, 1, 1, 10, '$display_game_name', 'Ireland', NULL, NULL, 7, 9, NULL, 1, 1, 1, '2000-01-01', 1, '$table_game_name.dat', True, True, True, True, True, True, True, 'OB', 'txt', 'EUR', NULL, 24, False, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, 'http://49s.co.uk/', NULL, NULL, NULL, 0, NULL);"; echo delphi_exec_sql($sql)."\n"; ?>
Teraz w managerze gier trzeba tylko dołożyć tę grę do gier aktywnych. Pamiętać należy że usuwamy zawsze gry od końca klawisz [-] a dokładamy zawsze na końcu, klawisz [+]. Na koniec listy przesuwamy się górnym nawigatorem klawiszem [>]
Czyli najpierw uzywamy tylko klawisza [>], dopiero będąc na końcu listy gier mozna użyc innych klawiszy [+],[-] ...
Chodzi o to, że gry są automatycznie numerowane kolejno od 1 ... [szare pole], i musi byc zachowana kolejność 1,2,3,4...n. Dlatego nigdy nie usuwaj gry ze środka. Jak chcesz zmienić ich kolejność usuń wszystkie od tyłu, wstaw nowy i wprowadź (wstaw) następne.
Pozdrawiam zapraszam i sukcesów życzę
Wojtek Jarzecki